EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
3300 Eger, Eszterházy tér 1.
Informatikai segítségnyújtás
Helpdesk mellék: 2345
Helpdesk mobil: +3620 203-7890
E-mail: helpdesk@uni-eszterhazy.hu
Nem informatikai ügyekben kérjük a 0636-520-400 központi számot hívja!
Az EKE informatikai rendszerét nagyvállalati technológiák mentén építi fel, a felhasználók adatait egy közös címtárban tárolja. A felhasználók a címtár nyilvános adataihoz hozzáférnek, a tulajdonosaik pedig aktualizálni is tudják azokat.
Az elektronikus levelezés az egyik legrégebben elérhető szolgáltatás az intézményben. A dolgozóink számára @uni-eszterhazy.hu végződésű e-mail címeket biztosítunk. 2014-től arra törekszünk, hogy az e-mail cím és jelszó egyre több rendszerünkben szolgáljon belépési azonosítóként, ezért az @uni-eszterhazy.hu-s e-mail cím használata elkerülhetetlen lesz.
A VPN szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az intézménytől távol is igénybe vegyen olyan szolgáltatásokat, melyek csak az intézmény belső hálózatából érhetők el. Tipikus példája az intézményhez kötött adatbázisok elérése, vagy az intézményi nyomtatók távoli használata.
Az EKE a teljes intézmény számára egységes, az EduRoamhoz kapcsolódó vezeték nélküli hozzáférést biztosít minden oktató és hallgató számára. A rendszer kiépítése megtörtént, a végpontok számát folyamatosan növeljük, így az egyre több helyen vehető igénybe.
Az EduRoam szolgáltatás minden felhasználótól egyedi azonosítót és jelszót követel meg. Főiskolánkor ez az azonosító megegyezik az intézmény által kiadott e-mail címmel és a jelszóval. Éppen ezért, ilyen e-mail cím nélkül a WiFi hálózathoz a későbbiekben nem lehet majd csatlakozni.
A központi fájlszerver az egyes egységek munkatársai számára közösen elérhető tárterületet biztosít. Az ezen tárolt fájlokat rendszeresen mentjük, így adatai nagyobb biztonságban vannak itt, mint a saját számítógépén.
A felhőszolgáltatás is központi fájltárolást valósít meg, de ennek tartalmát a rendszer a tulajdonos minden számítógépén, mobil eszközén elérhetővé teszi. A felhőszolgáltatást ownCloud-alapon valósítjuk meg.
A munkaállomások mentésének biztosítására egy nagy tárolókapacitású mentőszervert állítottunk üzembe. A rendszeres mentési szolgáltatás elindítását munkatársaink végzik, de a beállítás a mellékelt útmutató alapján önállóan is elvégezhető.
Az EKE központi e-mail szerverén nem korlátozzuk a postafiókok méretét, így minden bejövő levelet kézbesít a rendszer. A tárhellyel viszont takarékoskodnunk kell, ezért minden felhasználót arra kérünk, hogy a régi e-mailjeit archiválja. Ehhez az EKE a mailStore archiválót szerezte be.
Intézményünkben videokonferencia szolgáltatás is elérhető, az ehhez szükséges berendezések szinte minden épületünkben rendelkezésre állnak. Érdemes tudni, hogy használatához nem feltétlenül szükséges ilyen berendezés, ez egy egyszerű személyi számítógéppel is igénybe vehető.
Az EduID egy olyan bejelentkezésekre használható azonosító, mellyel a magyar akadémiai szféra munkatársai rendelkezhetnek. Ezzel a teljes szféra minden olyan szolgáltatását igénybe vehetik, amelyet erre építettek fel. Régi tartozásunkat törlesztettük azzal, amikor 2015-ben mi is felépítettük azt az infrastruktúrát, amely lehetővé tette csatlakozásunkat.
Az Informatikai Igazgatóság kezeli az intézményi mobiltelefon flottát is. Azok a kollégák, akik ilyen előfizetéssel rendelkeznek, megtekinthetik mobiltelefon számláikat. Szintén itt tekinthetők meg azok a számlák, amelyek az adott egység kezelésében vannak (pl. mobile stickek.)
A fájlküldő szolgáltatásunkkal nagyméretű fájlok küldését végezheti el. A küldendő fájlt fel kell töltenie a rendszerünkbe, majd az ahhoz tartozó linket kell a címzettnek elküldenie. A feltöltött fájlt a megadott időtartam eltelte után rendszerünk automatikusan törli.
Az IIG weblapján keresztül gyorsan megjeleníthetők kollégáink által meghatározott űrlapok. Az űrlap linkjét közzétéve a látogatók ezt kitölthetik. Minden űrlapról egy értesítő e-mail küldünk, valamint összesítő Excel táblázat is készül.
A telefonkönyv szolgáltatásunk natív iPhone alkalmazásként is elérhető. Szoftverünk hamarosan az AppStore-ból is letölthető. Munkatársaink a címtár hozzáférésükkel a kollégák azok mobiltelefonszámát is megismerhetik, akik az intézményi flotta tagjai.
Az IIG működteti a belső levelezési listákat, ezek teszik lehetővé munkatársaink gyors értesítését. A listák modeáltak, azokra csak az IIG jóváhagyása után küldhető ki e-mail.
Kérjük, a küldés előtt ismerje meg a listákkal kapcsolatos szabályainkat.
Az IIG minden szolgáltató osztály számára biztosítja a kibővített helpdesk támogatást. Hibabejelentéshez, kéréshez, kattintson az oldal tetején látható helpdesk ikonra, és készítse el hibajegyét! Rendszerünk nyilvántartja és nyomon követhetővé teszi ezeket a feladatokat.
Az IIG rendszere ad helyet az EKE kurzusleírásainak. Szolgáltatásunkra alapozva az EKE címtárában szereplő oktatói feltölthetik, és a hallgatók számára elérhetővé tehetik kurzusaik leírását.
Az oldalon található tartalom az EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály tulajdonát képezi.