EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
3300 Eger, Eszterházy tér 1.
Informatikai segítségnyújtás
Helpdesk mellék: 2345
Helpdesk mobil: +3620 203-7890
E-mail: helpdesk@uni-eszterhazy.hu
Nem informatikai ügyekben kérjük a 0636-520-400 központi számot hívja!
Nem, bárkinek. A küldőnek kell a címtárban szerepelnie.
Egyszerre csak 1 fájl küldhető, vagy több is?Akárhány fájl küldhető, ha többet szeretnél, javasoljuk, hogy egy tömörített fájlt készíts, és azt küldd el.
Mekkora a feltölthető fájl maximális mérete?Most 1Gbyte, de ezt igény szerint növelhetjük, nincs kőbe vésve.
Hogyan kap értesítést a címzett, hogy küldtem neki valamit?Neked kell elküldened a linket, amivel letöltheti a fájlt.
Mi az előnye pl. az EDUID által használható Filesenderrel szemben?Ez egy fájlküldő, ezt az IIG működteti, belelátunk a működésébe, ezért segíteni tudunk, ha szükség van rá. Nem erőltetjük a használatát, de mivel a levelezésben méretkorlátot alkalmazunk, adunk egy megoldást arra, ha nagy fájl küldésére van szükség.
Jelenleg nincs korlátozás, de a későbbiekben lehet, hogy be kell vezetnünk. De mindenképp nagyobb tárhelyet biztosítunk, mint a népszerű felhőszolgáltatók.
Megoldható, hogy az ide feltöltött fájlokat mással is megosszam?Igen, a megosztásról e-mail értesítést is küldhetsz, jelszóval védheted, és lejáratoto is megadhatsz.
Az EduID egy olyan azonosító, amely biztosítja, hogy egy felhasználó egy szolgáltatást a saját intézménye (a mi esetünkben az EKE) által működtetett azonosító szerveren keresztül vehessen igénybe. Az EKE esetében az EduID azok számára érhető el, akik szerepelnek az intézményi címtárban. Azok, akiknek már 2014. április 27-e előtt volt @ektf.hu-s e-mail címük, egy regisztrációs folyamat során jött létre az EduID-jük, az ez után bekerültek az e-mail címük létrehozásával automatikusan megkapták ezt a szolgáltatást.
Az EduID-ről részletesen olvashat a http://www.eduid.hu/hu oldalon.
Műszaki szempontból igen, de a gyakorlatban nem érdemes. Az EduID-hoz informatikai szolgáltatások tartoznak, az EduId ezek mindegyikéhez hozzáférést biztosít. EduId-t minden munkatársunknak biztosítunk, így az Informatikai Biztonsági Szabályzatban a hozzáférés mások rendelkezésére bocsájtását tiltani fogjuk.
Miért nem regisztrálhatok közösen használt címet (pl. minosegellenor@uni-eszterhazy.hu)?A regsiztráció során létrejövő EduID egy olyan egyedi azonosító, amely hozzáférést biztosít a WiFi hálózathoz, VPN belépést tesz lehetővé stb. Mivel ezek személyre szóló jogosultságok, a közösen használ címek nem vehetnek részt benne. Ha Ön ilyen közösen használt címmel rendelkezik, arra kérjük, hogy készíttessen egy személyeset, és azzal vegye igénybe szolgáltatásainkat. Természetesen a korábban használt címéről nemm kell lemondania, azt továbbra is használhatja, akár arra is lehetősége van, hogy az új címre érkező leveleit továbbítsa ide.
A tört magyarsággal írt levelek szinte mindig ún. becsapós levelek. Írójuk célja az, hogy a címzettet rávegye arra, hogy a levélben levő linkre rákattintson, valamit letöltsön, vagy éppen egy banki bejelentkező oldal másolatára irányítva rávegye arra, hogy oda bejelentkezve megszerezze a hozzáférését. Mivel a magyar szöveget általában valamilyen fordítóprogrammal készítik el, ezért a levél nyelvi hibákat tartalmaz.
Fontos, hogy ezeket a levelekkel semmit sem csináljon, csak törölje!
Valószínűleg kikerült az e-mail hozzáférésének jelszava, amit felhasználva kéretlen leveleket adtak fel. Mivel a spammelők címlistája általában sok hibás címet tartalmaz, ezért sok levél "visszapattan", ezek érkeznek be a postafiókjába.
Sokat segít, ha egy ilyen esetben azonnal jelez az Informatikai Igazgatóság munkatársainak, mert a levelek küldését azonnal le tudjuk állítani, megelőzve azt, hogy az egész ektf.hu domain feketelistára kerüljön.
A feketelista a levelezés esetében azokat a levelező szervereket tartalmazza, amelyekről sok spamet küldtek ki. Ha a egyetem levelező szervere feketelistára kerül, azok a gépek, amelyek használják azt, nem fogadnak el onnan érkező levelet.
A feketelista az egyik legjobb megoldás a spam elkerülésére, egy átlagos napon több ezer beérkező spamet szűrünk ki ezzel a módszerrel.
Ha viszont a egyetem valamelyik felhasználója spammel, ez a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a teljes intézmény feketelistára kerül. Ha a problémát az IIG munkatársai idejében észreveszik, és a spamek kiküldését megállítják, meg tudják akadályozni nagyobb bajt. Később már hiába: a listákról lekerülni úgy lehet, hogy azoktól egyesével kérvényezni kell, szélsőséges esetben csak 100€ megfizetése után áll helyre a normális működés.
Ezért nagyon fontos a fenti szabályok betartása.
Azért, hogy a saját felhasználóink spammelését elkerüljük, az egy személytől kiküldhető levelek számát napi 150-ben korlátozzuk. Ezért ha ennél több levelet szeretne küldeni, kérjük, jelezze az Informatikai Igazgatóság munkatársainak!
Van a postafiók tárhelykorlát? Ha nincs terveznek, és milyen paraméterekkel?Jelenleg nincs, de folyamatos problémáink vannak emiatt. A terveinkben szerepel az e-mailek archiválása, erről bővebben itt olvashat. Kvóta bevezetése akkor jöhet szóba, ha az archiváláshoz minden feltételt biztosítottunk, és azt minden felhasználónk el is végezte. Sok helyet takaríthatunk meg a korábbi hírlevelek törlésével is, ezt külön-külön engedélyeztetjük majd a munkatársakkal.
Honnan lehet megtudni, hogy a levelező szerveren mekkora helyet veszek igénybe? (Ez hasznos információ lehet a javasolt archiválásokhoz.)Egyes levelező kliensek megmutatják ezt, de ez jó felvetés, ráfejlesztünk.
Az EKE minden főállású munkatársa számára lehetőség van az intézményi mobiltelefon flotta használatára. A szerződéses jogviszonyúak, óraadók számára ez a lehetőség tehát nem adott. Az intézmény főállású dolgozói hozzátartozóik számára egy másik Vodafone csomagot vehetnek igénybe.
A flotta használatához ahhoz csatlakozni kell. A csatlakozást az IIG végzi el. Ennek folyamata a következő:
További dokumentumok, a mobilflottával kapcsolatban.
Hogyan vehetek igénybe szolgáltatásokat?A flottában az intézményi flotta adminisztrátor állíthat be, vagy kapcsolhat ki szolgáltatásokat. Ilyen igényével az IIG munkatársának írjon egy e-mailt a mobilflotta@uni-eszterhazy.hu címre, melyben pontosan megadja az ön telefonszámát és a kért szolgáltatást. A Vodafone ügyfélszolgálata közvetlenül nem szolgálja ki a flotta tagjait.
Mi a hívásvárakoztatás és hogyan kell használni?A hívásvárakoztatás egy olyan szolgáltatás, amelyet a mobiltelefon szolgáltató nyújt, bekapcsolt állapota mellett a hívó akkor sem kap foglalt jelzést, ha a hívott éppen hívást folytat. A hívó fél ilyenkor a szokásos "csengő hangot" hallja, a hívott pedig egyfajta "kopogtatást". A hívott a telefon kijelzőjén látja a hívó számát, és a folyamatban levő hívást tartásba helyezve fogadhatja azt.
Ez a szolgáltatás nagyon vegyes megítélésű, mivel a hívó fél számára úgy tűnik, hogy a hívott nem fogadja a hívását.
A szolgáltatás az ügyfélszolgálat nélkül is be- és kikapcsolható, ehhez a telefon megfelelő menüjében kell azt be- vagy kikapcsolni. Mivel ez készülékenként máshol keresendő, ezért javasoljuk a Google-ban a hívásvárakoztatás és a telefon típusa keresőszavak használatát, a telefon kézikönyvének átolvasását vagy az IIG munkatársának felkeresését.
A mobilszolgáltatók lefedettsége az országhatárokon is túlnyúlik, aminek az a következménye, hogy Magyarországon belül is kapcsolódhatunk külföldi szolgáltatóhoz. Ha olyan területen tartózkodik, ahol a Vodafone-nak nincs lefedettsége, a telefon másik hálózatot keres, és ekkor csatlakozhat külföldi szolgáltatóhoz is, ha az biztosítja a lefedettséget. (A Bükkben, a Kámán-hegyi út egy szakaszán a szlovák határtól kb. 50 km-re is tapasztaltam már ezt a jelenséget.)
Ennek sajnos az lehet a következménye, hogy Magyarország területén is a külföldi szolgáltató hálózatát használja, és annak tarifáit kell megfizetni.
Ha nem utazik külföldre, érdemes a telefon beállításaiban a szolgáltató kiválasztását automatikusról kézire változtatni.
Az oldalon található tartalom az EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály tulajdonát képezi.