EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
x
EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály
Telefonkönyv
Keresés:
Ügyfélkapu
E-mail cím:
jelszó:

Informatikai Osztály


Szolgáltatások


Kapcsolat

EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály

3300 Eger, Eszterházy tér 1.

Informatikai segítségnyújtás

Helpdesk mellék: 2345

Helpdesk mobil: +3620 203-7890

E-mail: helpdesk@uni-eszterhazy.hu

Nem informatikai ügyekben kérjük a 0636-520-400 központi számot hívja!


Munkaidőnk

  • Hétfő-csütörtök: 7:30-16:00
  • Péntek: 7:30-13:30 óráig

Ügyeleti idő

  • Hétfő-csütörtök: 16:00-20:00
  • Péntek: 13:30-20:00
  • Szombat-vasárnap: 08:00-20:00

Felhőszolgáltatás

A felhőszolgáltatás az utóbbi évek informatikájának egyik legnagyobb fejlesztése. Számos szolgáltató jelent meg ilyennel, ezek alapszolgáltatásai díjmentesen vehetők igénybe. A legismertebb ilyenek: Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive.

A tömegszolgáltatásokkal szemben néhány ellenérv is felsorakoztatható. A leggyakoribb kritika az adatok biztonságának garanciájával kapcsolatos. A felhasználó előtt nem ismert, hogy adatai hol kerülnek tárolásra, ismeretlen az ahhoz történő hozzáférés és felhasználás. Nincs közvetlen támogatás és a nagyobb tárhelyért fizetni kell.

Ezért a cégek igyekszenek ezt a technológiát saját infrastruktúrán megvalósítani. Mivel a megvalósításhoz szükséges hardver és szoftver eszközök, valamint a szaktudás is rendelkezésre áll, az EKE Informatikai Igazgatóság a saját szolgáltatás felhasználását támogatja.

A szolgáltatás alapja az OwnCloud nevű szoftver, mely elérhető Windows, Mac és Linux rendszereket futtató számítógépeken, Van kliense Android és IOS rendszerű mobiltelefonokra, valamint elérhető egy böngésző használatával is.

Használata

A felhő szolgáltatás használható közvetlen böngészőből, ekkor a következő linket használva tud belépni: https://oc.uni-eszterhazy.hu, vagy telepítheti számítógépére, illetve telefonjára a megfelelő kliensprogramot.

A telepítés

Az ownCloud telepítése nagyon egyszerű, önállóan is elvégezhető az alábbi leírás alapján. Az azonosításhoz itt is a címtárban használt bejelentkezési nevet és jelszót kell használni.

A program aktuális változata innen tölthető le a használt operációs rendszer ikonjára kattintva.

Telepítés

A program telepítése egyszerű, minden alapbeállítás megfelelő.






A működés beállítása

A telepítést követően be kell állítanunk a program működését. Meg fogjuk adni a hozzáférési adatainkat és a felhő könyvtárának helyét. Az első beállítás a kiszolgáló neve, ez a https://xdepot.ektf.hu.


Fogadja el az SSL kapcsolat beállításait.


Adja meg e-mail címét és jelszavát! A felhőszolgáltatásunk is ezzel azonosítja önt.


A sikeres kapcsolódást követően meghatározhatja, hogy mely mappákat szeretné az adott gépre szinkronizálni, és kiválaszthatja az ownCloud mappáját. Utóbbit érdemes lehet a D: meghatóra áthelyezni, példánkban az alapértelmezett beállítást használjuk.


A beállítás befejeződött.


Az intézőben a Kedvencek közt megjelent az ownCloud mappa. Minden fájl, amelyet ebbe a mappába helyez, automatikusan szinkronizálásra kerül a szerveren levő tárhely adataival.


Web kliens használata

A szerveren tárolt adatok webes felületen iel elérhetők. Ehhez be kell jelentkeznie a https://xdepot.ektf.hu oldalon.


A tárhely tartalma. A letöltés, feltöltés és a verziókezelés is elérhető ezen a felületen. A használat végén ne felejtsen el kijelentkezni!


Mobiltelefonok

A mobiltelefonra készült applikációk elérhetők az AppStore-ban, illetve a Google Play Áruházban. Telepítésükkor egyanazokat az adatokat kell megadni, mint a PC-s változatnál.


Az oldalon található tartalom az EKKE Informatikai Üzemeltetési Osztály tulajdonát képezi.